Anne adayları ve ebeler sanat atölyesinde buluştu

 


Adana İl Sağlık Müdürlüğü koordinasyonunda, Sağlık Bakanlığı’nın "Normal Doğum Eylem Planı" ve "Her Gebeye Bir Ebe" uygulaması kapsamında anne adayları ile ebeleri bir araya getiren anlamlı bir etkinlik düzenlendi.

Yüreğir Kültür Merkezi’nde gerçekleştirilen programda, koordinatör ebeler ve takibini yaptıkları gebe kadınlar birlikte sanatsal ve el emeği tasarımlar üreterek keyifli bir gün geçirdi.

GÜVEN BAĞI SANATLA GÜÇLENİYOR

Gebelik sürecindeki kaygıları azaltmak, normal doğumu teşvik etmek ve birinci basamak sağlık hizmetlerinde ebe-gebe iletişimini en üst seviyeye çıkarmak amacıyla düzenlenen etkinlik, renkli görüntülere sahne oldu. Halk Eğitim Merkezi usta öğreticilerinin de destek verdiği atölye çalışmasında, anne adayları doğacak bebekleri için ebeleriyle birlikte el emeği ürünler hazırladı.

Bu tür psiko-sosyal aktivitelerin, hamilelik sürecindeki moral ve motivasyonu artırdığını belirten yetkililer, ebe ve gebe arasındaki güven ilişkisinin normal doğum sürecine olumlu katkılar sağladığını vurguladı.

Mahalle Düzeyinde Takip Devam Edecek
Adana genelindeki merkez ilçelerde görev yapan koordinatör ebelerin katılım sağladığı bu özel organizasyonun, ilerleyen süreçte mahalle düzeyinde de yaygınlaştırılması hedefleniyor.

İl Sağlık Müdürlüğü, her anne adayının profesyonel rehberlik eşliğinde, güvenli ve huzurlu bir doğum sürecine hazırlanması amacıyla saha çalışmalarına aralıksöz devam edecek.



Diğer Fotoğraflar